onsdag 26 februari 2014

Omslagsonsdag #33 - Middlegrade

Så har det blivit onsdag och dags för Bokpotatens Omslagsonsdag, den 33 i ordningen. Temat den här veckan är Middlegrade och jag insåg ganska snabbt att det nog skulle bli svårt att hitta sånt bland mina lästa böcker i o m att det inte riktigt är en genre som jag brukar läsa. Men, jag hittade en bland mina och så kom jag på att min man ju hade Harry Potter i den version som efterfrågas (jag själv har den engelska vuxenversionen som ju inte alls är lika snygg).
Så här kommer det jag hittade

 

 

 

Jag gillar Tvillingarna Thorntwaites testamente, det påminner mig om Disneys Aristocats och butlern i den filmen (likadant tecknad som butlern). Vilken tycker du bäst om?



7 kommentarer:

  1. Håller med, det omslaget var fint :)

    SvaraRadera
  2. Harry Potter är ju en favorit för mig, men att välja mellan dem kan jag inte :)

    SvaraRadera
  3. Tvillingarna Thorntwaites testamente var väldigt snygg. Harry Potter böckerna är också snygga. Där gillar jag första boken bäst.

    SvaraRadera
  4. Tvillingarna Thorntwaites testamente är väldigt snyggt. Tack för påminnelsen! Hade helt glömt bort att den boken fanns.

    SvaraRadera
  5. Den första boken tycker jag är bäst:).

    SvaraRadera
  6. Harry Potter är ju alltid Harry Potter. Men jag får hålla med om att tvillingarna Tornthwaite ser fina ut.

    SvaraRadera
  7. Håller med. Tvillingarna Thorntwaites testamente är jättefint!

    SvaraRadera