fredag 28 februari 2014

Bokbloggsjerka 28 februari - 3 mars

Det är fredag och dags för Annikas Bokbloggsjerka!
Den här gången ställer Annika en ganska lätt fråga även om i alla fall mitt svar blir långt.

Har du gjort några fynd på bokrean i år? Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? Om nej, vad fällde avgörandet för att du bestämde dig för att avstå?

Jag tycker bokrean blivit bättre jämfört med de bottennoteringar man gjorde de åren när det som erbjöds var specialutgivna titlar enbart för bokrean. Och till priser som låg relativt nära de "vanliga" priserna.

Min man och jag har definitivt gjort fynd och vi är inte på långa vägar klara än.

Har hittills köpt dessa



Och kom såklart på att jag glömt några böcker jag ville ha så det blir till att lägga in en beställning till hos nätbokhandlarna. Sen kommer vi att besöka ICA ett antal gånger under rean och då brukar det slinka ner en eller ett par böcker till i korgen. Och man får inte glömma sen rea-på-rean under de sista dagarna och direkt efter den egentliga rean...då går det att göra riktiga fynd! Men då har såklart de mest åtråvärda titlarna redan gått. Utöver det så har ju The English Bookshop rea i helgen men jag försöker hålla igen i alla fall lite så jag tror faktiskt inte att jag ska besöka dem det här året...
Vilken bok jag är särskilt sugen på att läsa? ALLA! Är just nu i stadiet att jag dagligen går förbi hyllan där jag har reaböckerna bara för att läsa lite på baksidorna och planera för vilken jag ska ta när jag är färdig med den jag läser nu (lutar lite åt Olé, olé om tjurfäktning) . Första boken har jag egentligen redan läst - Torka aldrig tårar utan handskar del 3 Döden. Eftersom jag alldeles nyligen läste del 1 och 2 så ville jag bli klar med trilogin och då läste jag del 3 så fort jag fick hem den.






25 kommentarer:

  1. Kärt barn funderade jag också på, men den fick stå tillbaka för andra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte motstå Joanne Harris och nu var jag ju tvungen att kolla hur hon klarar av att skriva spänningsromaner.

      Radera
  2. Den där Miss Peregrines hem... om jag ser den i morgon så får den följa med mig hem :)

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken hög du lyckades hitta, men som jag har förstått på dina tidigare inlägg så verkar bokhandlarna i Uppsala satsat till skillnad på Östersund. Såg ut att vara många trevliga böcker du hittat.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ICA satsar i alla fall riktigt ordentligt. Du får se till att vara i Uppsala till bokrean nästa år.

      Radera
  4. Jag har inte heller varit färdig på bokrean men har ingen stress, jag ser verkligen framemot när det blir halvapriset på bokrea böckerna! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter första dan på bokrean så väntar man hela tiden på den där re-på-rean.

      Radera
  5. Riktigt många godbitar där ser jag! Jan Mårtensons böcker var även jag på vippen att köpa, men det blev två andra istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mårtenson var jag bara tvungen att ha - både mamma och jag är Homan-fans!

      Radera
  6. Skymtar jag Erin Morgenstern? Den skulle jag börja med om jag var du! :)

    SvaraRadera
  7. Oj där var en hel del, och några jag vill ha. Men får inte nog inte köpa mer nu.
    Mia

    SvaraRadera
  8. Stjärnskådaren försökte jag mig på för en tid sedan. Den placerade jag sedan på undantag. Ska bli intressant att se vad du tycker om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både jag och min man läste Uppkomlingen och tyckte om den så vi hoppas att vi gillar den här också.

      Radera
  9. Jag är nästan glad att jag bor så långt från English Bookshop.... Ser att du också har Miss Peregrins..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag är nästan glad över att jag inte kan besöka dem oftare än jag gör - älskar den bokhandeln!

      Radera
  10. Ru och Vi kom över havet fick även följa med mig hem :)

    SvaraRadera
  11. Ett samtal med Jan Smedh på English Bookshop: http://nyailconvito.wordpress.com/2014/02/28/not-an-englishman-but-an-english-bookshop-in-uppsala/

    SvaraRadera
  12. Vi kom över havet tyckte jag om!

    SvaraRadera
  13. Trevlig hög ni hittade. :)

    SvaraRadera
  14. Kärt barn köpte jag med, fast valde den engelska :)

    SvaraRadera
  15. Wow, massor av böcker. Jag köpte fyra för 19 kronor styck och de kommer nog att få ligga ett tag och vänta på sin tur...

    SvaraRadera