tisdag 4 februari 2014

Månadssammanfattning - Januari 2014

Månadssammanfattning - Januari 2014

Antal lästa böcker: 15
Antal sidor: 4255
Inbundna: 4
Danskt band: 2
Storpocket: 0
Pocket: 7
Excess: 0
Rec.ex: 7
Köpt: 2




De lästa böckerna är

Pojken i resväskan - Kaberbøl & Friis
I kroppen min: resan mot livets slut och alltings början - Kristian Gidlund
Och du ska kalla dig man - Johnny Martinsson
En smak av vin - Joanne Harris
Rött spår - Reggie Nadelson
Du behåller din plats i kön - Martin Wänerholm
Orkanen - Laurent Gaudé
Pojken från Herculaneum - Jan Ljusterdal
Bittrare än döden - Camilla Grebe & Åsa Träff
Salvadoreña - Cecilia Samartin
Åttio dagar bärnsten - Vina Jackson
Kanske jag kissar en skvätt - Francesco Maeciuliano
11 gram sanning - Daniel Akenine
Patient 67 - Dennis Lehane
Flykten från läger 14 - Blaine Harden

Av någon anledning verkar januari vara en av de månader då jag faktiskt inte läser lika mycket som andra under årets andra månader. Men det har gått ganska bra ändå i år jämfört med tidigare år - troligtvis beroende på att det blivit mindre med andra åtaganden, t ex föreningsarbete.
Under januari har jag återigen fått möjligheten att läsa några debutanter och till min glädje har dessa debutböcker varit väldigt bra. De flesta av böckerna jag läst under januari har faktiskt varit bra med några undantag, men inte en enda bok har varit sådär urdålig så man helt enkelt inte orkar läsa klart.
Jag har också lyckats med att inte köpa en massa böcker, men det lär ändra sig nu när året kommit igång ordentligt - faktiskt så planerar jag redan för en beställning från Adlibris.

Februari är bara i början men nu går det undan, så vi får väl se hur den här månaden slutar...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar