söndag 23 februari 2014

En smakebit på søndag

Det är söndag och då är det dags för En smakebit på søndag som Flukten fra virkeligheten håller. Som vanligt så har jag precis börjat på en ny bok, den här gången Då tänker jag på Sigrid av Elin Olofsson.
Smakbiten kommer från sid 80












" Jag hade tagit det stora porträttet av Sigrid med mig till sängen, hållit upp sidan med hårfästet på och låtit lampan lysa genom papperet, så att det blev liv i ögonen.Hennes ansikte måste nästan vara mindre i verkligheten än på sidorna, det hårda lilla russin jag tyckte att jag mindes."




10 kommentarer:

  1. Denna har jag hört mycket om, men inte läst själv. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Den har jag inte hört talas om. Tack för smakebiten:).

    SvaraRadera
  3. Den här känner jag inte till sedan tidigare så tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  4. Denna hittade jag inbunden för en tia på en second hand-affär. Så den finns på läslistan. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  5. Kanske en bok för mig. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  6. Tack för smak - och vilket härligt omslag! :)

    SvaraRadera
  7. Jag har hört väldigt mycket om den här, men har inte läst. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tusen takk for fin smakebit :-)

    SvaraRadera