torsdag 7 juli 2016

Halvårsrapport jan-juni 2016



Halvårsrapport jan-juni 2016


Antal lästa böcker:69
Antal lästa noveller: 2
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 23275
Inbundet: 39
Kartonnage:4
Danskt band: 2
Häftad: 5
Storpocket: 0
Pocket: 15
Excess: 0
E-bok: 6
Lästa rec.ex: 48
Lästa hyllvärmare: 18
Köpt: 37
Fått: 46 (rec.ex och presenter)

Böckerna jag läst under den här perioden finns under fliken Läst 2016

Jag tycker nog att det gått rätt så bra med läsandet det här halvåret förutom att jag inte är nöjd med antalet hyllvärmare jag läst. Den siffran borde vara högre så jag får ta mig i kragen under resten av året och försöka läsa fler av de böcker som legat länge i bokhyllorna. Och jämför man med förra årets siffror så har jag inte heller läst riktigt lika mycket och då är det nog hyllvärmarna som fått stryka på foten.
Trots att jag numera verkligen försöker tänka mig för innan jag köper böcker så kan jag känna att jag fortfarande trillar dit alldeles för ofta. Men fortsätter jag på det här sättet så lär jag få ner den siffran ännu mer under det kommande halvåret.

Totalt sett är jag ändå rätt så nöjd med första halvåret 2016.



1 kommentar: