måndag 11 juli 2016

Nellons läs-a-lot: TBR - #läsalotsommar16

Jag såg att Nellons bokblogg skulle arrangera en läs-a-lot och tyckte att det kunde var kul. Jag har aldrig tidigare deltagit i en, men någon gång ska väl vara den första. En av orsakerna till att jag vågar mig på det här är att det blir lite laid-back utan en del av de moment som visst funnits med tidigare. Och tidpunkten kunde ju inte vara bättre, vi har nästan ingenting inplanerat här hemma just den här veckan.


Läs-a-loten ska gå till så här

"+ Vi kör en Läs-a-lot! 

+ Det blir en liten tävling.

+ Men! Eftersom jag blir tvungen att arrangera detta själv den här gången så blir det inga lässpurter. Det blir för mycket jobb och planering och jag vill kunna njuta av läsningen jag med, vilket blir svårt om jag ska planera och sköta en så stor Läs-a-lot själv. Därför blir det en Läs-a-lot, men en ganska laid-back sådan. Utan spurter och stress. 

+ Vi kör en vecka och det blir mellan den 12 juli kl. 00.00 och 18 juli kl. 23.59.

 + Vi räknar sidantal. Den som har flest sidantal när veckan är slut kommer att vinna ett litet hemligt pris.

+ Ni sätter upp egna mål och får gärna göra dagliga uppdateringar om hur det går eller som minst ett inlägg efter att Läs-a-loten är avslutad där jag kan se hur många sidor ni läst."

----------

Nu är jag ute i sista sekunden, men det ska nog gå det med. Min TBR tar jag rakt av från min veckoplanering


Den sista kejsarinnan av Kina av Jung Chang (503 sidor)
Snövit ska dö av Nele Neuhaus (435 sidor)
Tiden där emellan av Maria Dueñas (687 sidor)

Den sista kejsarinnan av Kina har jag redan börjat på och hunnit en bit, men det är långt kvar innan den är genomläst. Och jag lär ju inte hinna med att läsa igenom alla tre, men det ska bli kul att se hur långt jag hinner.
Jag har en tendens att stressa med läsandet när det gäller såna här aktiviteter och har därför inte deltagit tidigare. Men nu när jag ska delta är min målsättning väldigt enkel: att läsa i lagom takt utan att stressa. Klarar jag det är jag väldigt nöjd.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar