söndag 17 juli 2016

Min syster av Rosamund Lupton

Titel: Min syster
Författare: Rosamund Lupton
Format: Pocket
Antal sidor: 388
Förlag: Norstedts förlag

"Engelska Beatrice bor i New York. En dag äter hon lunch med några vänner när hon får ett oroväckande telefonsamtal - hennes lillasyster Tess är försvunnen och Beatrice kastar sig omedelbart på ett plan hem till London.
På plats i London får hon reda på mer om omständigheterna kring försvinnandet, och en del obehagliga detaljer kommer fram om Tess liv och umgänge. Både polisen och Beatrices fästman, till och med deras mamma, gör sig en bild av Tess försvinnande som Beatrice inte kan acceptera. Istället börjar hon göra egna efterforskningar - ett arbete som visar sig vara farligare än hon någonsin hade kunnat föreställa sig. Hur mycket vet Beatrice egentligen om sin syster? Och vad är det i själva verket som har hänt henne?"

---------------------------

Den här boken har jag nog hittat på loppis någon gång när jag letat efter deckare/spänningsromaner att läsa på kvällen. Och baksidestexten låter ju onekligen smått lockande.

Så fort jag började läsa boken var det en liten röst bak i huvudet som viskade att den här boken kanske inte var riktigt sådan som jag hade trott. Den börjar segt och jag hoppades att det skulle ta sig, en del böcker är ju sådana att även om början är seg så lossnar det efter ett tag. Tyvärr blev det inte så med den här boken. Den började segt, fortsatte lika segt och spänningen lös med sin frånvaro.

Jag läste hela boken trots att jag inte tyckte att den var spännande eller ens intressant. Nej, det här var definitivt inte en bok för mig.

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Rosamund Luptons websida



Min syster finns att köpa hos t ex

Bokbörsen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar