söndag 20 oktober 2019

En smakebit på søndag - Den sista änkan

Det var tänkt att vi skulle iväg på lördagen för att köpa lite vinterkläder , men ingen av oss hade lust eller ork att göra det så vi stannade hemma. Nu när maken också är hemma så behöver vi ju inte planera in allt till helgerna utan kan åka iväg någon annan dag så klädshoppingen får bli någon gng under kommande vecka istället. Det blev alltså rejält med lästid för mig och så hann jag också med en del annat som behövde göras.  På söndagen kommer vi nog inte heller åka iväg någonstans så jag lär ju tillbringa halva dagen med böcker och halva dagen framför tv:n (numera är söndag tv-dag för mig eftersom två av mina favoritprogram sänds då). Men söndagen börjar med En smakebit på søndag som den här gången anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

---------------

Min smakbit kommer från sidan 13-14 i Den sista änkan av Karin Slaughter (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)


"Hon sneglade  upp för att försäkra sig om att dottern inte blivit påkörd eller ramlat över en klippkant medan hon sms:ade.
Michelle kände munnen öppnas av förvåning.
En skåpbil gled upp intill Ashley.
Sidodörren öppnades.
En man hoppade ut.
Michelle grep hårt om nycklarna. Hon satte av i full fart för att komma ikapp dottern.
Hon försökte skrika, men det var för sent.
Ashley hade flytt sin väg, precis som de lärt henne.
Helt i onödan, för det var inte Ashley mannen var ute efter.
Han var ute efter Michelle."




16 kommentarer:

  1. vilken fart, tack för spännande smakbit, här har sonen städat garage, huset fullt av barn.

    SvaraRadera
  2. Karin Slaughter är bra. Den här har jag inte läst, men jag kommer säkert till den någon gång.

    SvaraRadera
  3. Jeg kom meg endelig ut for å kjøpe en ny bukse i går. Jeg har utsatt det lenge. Det endte opp med at jeg også prøvde endel gensere i høstens fine farger (virkelig mine farger). Etterpå var jeg helt utslitt (ME og å prøve klær går ikke sammen) :-) Men nå trenger jeg ikke kjøpe mer klær på en lang stund!
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  4. Oj vad spännande! Slaughter har jag inte läst, men det kanske jag borde. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Ja, det är ju snällt att titta upp och se till att dottern inte blivit påkörd eller ramlat nedför en klippkant medan hon själv sms:ade... Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Vilken spännande smakbit! Den vill jag läsa!

    SvaraRadera
  7. Jag har funderat på att läsa något av Karin Slaughter, jag tror inte jag har gjort det.

    SvaraRadera
  8. Alltid läskigast när barn är inblandade tycker jag. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  9. Någon gång ska jag ge Karin Slaughter en ny chans

    SvaraRadera
  10. Tack för smakebiten! Har inte läst något av Karin Slaughter, men blir nyfiken varje gång jag läser något om henne.

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten. Jag har aldrig läst något av författaren.

    SvaraRadera
  12. har läst en roman av karin Slaughter och den gillade jag. kan evt läsa flera. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  13. Skönt att inte behöva planera in allt på helgerna. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  14. Jag har också läst en del i helgen! Det hör tyvärr inte till vanligheterna numera.

    SvaraRadera
  15. Høres ut som skikkelig spenning, dette :)

    SvaraRadera