fredag 4 oktober 2019

Fem en fredag vecka 40: Ordspråk


Det hann bli kväll innan jag kom på att jag ju glömt något denna fredag, nämligen Fem en fredag, som anordnas av elisamatilda, men bättre sent än aldrig, så här kommer mina svar. Temat idag är

ORDSPRÅK

------------------------


1.  När ropade du senast hej innan du kommit över bäcken?
För ett par dagar sedan när jag letade efter ett dokument som jag behövde och var säker på att jag kommit på var den låg. Men icke...

2. Hade din morgonstund guld i mund idag?
Det kan man väl säga. Jag är inte god att tas med på morgonen och det enda jag vill är att sitta där med min mugg te, min bok och radion på utan att någon pratar med mig eller på något annat sätt försöker få kontakt med mig. Och imorse var en perfekt morgon på det sättet, jag fick sitta nästan en timma för mig själv.

3. Vilka tre goda ting har du varit med om i veckan?
Fick en av mina favoritförfattares senaste bok, hade en extra gosig kväll med mina kattpojkar, maken lagade en jättegod middag en av kvällarna

4. När senast fick du vänta på något gott?
Just nu! På söndag ska vi äntligen få träffa en liten kattkille som kommer att flytta in hos oss i december. Så egentligen är inte väntan över ens efter att vi fått träffa honom, utan vi får fortsätta att vänta ett par månader till.

5. När fann du senast något du sökte?
I lördags. Jag har en väldigt speciell ring som jag letat efter och nästan gett upp hoppet om att hitta. Men i lördags hittade jag den äntligen, snyggt uppsatt på min smyckestavla (det enda ställe där jag såklart inte letat efter den)

2 kommentarer:

  1. Haha, nej varför leta på det självklara stället! Så det ska bli familjeförökning. Hur många katter har du innan den nya anländer? Är det raskatter? Jag har två vanliga goa bonnkatter, de ger sån trivsel i hemmet.

    SvaraRadera
  2. jag är också morgontrött, pratar ogärna men någon då

    SvaraRadera