tisdag 15 oktober 2019

Månadssammanfattning - September 2019




Månadssammanfattning - September 2019

Antal lästa böcker: 13
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3847
Inbundet: 7
Kartonnage: 2
Danskt band: 2
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 2
E-bok/Pdf: 0
Lästa rec.ex: 12
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 0
Fått: 13
Kaosutmaningen 2019 (totalt antal avklarade punkter): 21
Månadens bästa bokBastu - Jens Linder & Stefan Wettainen

Böcker jag läst i september (titeln är länkad till recensionen, alla böckerna är inte recenserade ännu)

Den falska profeten - Håkan Östlundh
Bastu - Jens Linder & Stefan Wettainen
The Mars Room - Rachel Kushner
Kärleken väntar längst ut på grenen - Mari Åberg
Dolken från Tunis - Agatha Christie
De nio världarna: Vanaheim & Nidavelir - L.T. Jägrud
Dotter saknad - Anna Jansson
Samtalsgruppen för sorgbearbetning vid husdjurs hädangång - Maja Willander
På osannolika skäl - Hannes Dükler
Dit vägen bär - Marie Hedegård
Karma och Jonar: Klipptrollen - Zelda Falköga
Minns deras namn - Simon Stranger
I dina kläder - Jane Green

Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2019

September var en ganska bra månad. Läsningen flöt på relativt bra och jag fick läsa många bra böcker. Recensionsskrivandet började bra, men efter halva månaden halkade jag efter igen så det är mycket därför en del av böckerna ännu inte blivit recenserade.
Rutinerna hemma börjar nu sitta i ryggraden och därför är det också lättare att hitta de där lässtunderna då jag utan problem kan koncentrera mig helt på läsandet.
Halva oktober har redan gått och än så länge ser det bra ut med både läsningen och recensionerna så det är bara att hålla tummarna att jag kan hålla tempot resten av månaden också.


1 kommentar: