måndag 21 oktober 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 42

Vecka 42 var en riktigt bra vecka! Läsningen började visserligen lite trögt i början på veckan men när halva veckan gått så hade jag fått upp farten. När det gäller recensionerna så dröjde det till helgen innan jag fick tummen ur och började få ut dem, så nu har jag kvar en liten hög som ska recenseras, men jag fick ju undan lite i alla fall. Jag är alltså väldigt nöjd med veckan som gått och hoppas nu att kommande vecka blir lika bra. Än så länge ser det bra ut!





Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 42 var

Jag läste klart 4 böcker

Det lilla galleriet i solen av Marie Sammeli
Blodhundar av Claes & Eva Fürstenberg
Lisens jul av Inger Boman & Karin Eriksson
Och eken står där än av Sofia Lundberg

Jag recenserade 4 böcker

Dit vägen bär av Marie Hedegård
Karma och Jonar: Klipptrollen av Zelda Falköga
Minns deras namn av Simon Stranger
I dina kläder av Jane Green

Det fanns 4 rec.ex i brevlådan

Den himmelske Fåröherden av Ronnie G. Lundin
Albino av Mons Kallentoft & Anna Karolina
Drakar lyfter i motvind av Frida Moisto
Makten av Dean Koontz

Jag köpte 2 böcker

Tomma luften av Anne Cleeves
Kristin Lavransdotter av Sigrid Undset

Det enda negativa den här veckan var nog att jag trillade dit igen och köpte två böcker, men å andra sidan tycker jag att det var OK att köpa just de här böckerna. Kristin Lavransdotter är ju en klassiker som jag länge velat läsa. Jag tycker väldigt mycket om Anne Cleeves böcker och har läst de tidigare delarna så det var perfekt att hitta nästa del i serien.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar