torsdag 2 april 2020

Hett i hyllan #242


Det är torsdag och alltså dags att ta fram en av hyllvärmarna och visa upp i Monikas Hett i hyllan. Monika säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

----------------

Den här gången har jag plockat fram ett bokreafynd

Tyrannens barn av Anne-Catrine Riebnitzsky
Baksidestext:
"Lisa och hennes bror Ivan är soldater i Afghanistan, men reser hem när deras yngsta syster, Marie, en begåvad konsertpianist, försökt begå självmord. Nutid varvas med återblickar från syskonens uppväxt på den ensligt belägna bondgården, ett hem präglat av våld, rädsla och svek. Barnen tvingas tidigt skydda sig själva och varandra i den otrygga tillvaron, främst orsakad av faderns våldsamhet. Men på vems sida står egentligen modern?"

Den här boken köpte jag 2017 på bokrean. Jag hade läst om den på någon blogg och när jag hittade den på bokrean så fick den slinka ner i kundkorgen. 2017 var förresten ett år då jag köpte alldeles för många böcker på bokrean som jag ännu inte hunnit läsa. Den här får jag nog försöka få tid till att läsa.































3 kommentarer:

  1. Ännu en bok som jag inte känner till. Du har många av den sorten 🙂

    SvaraRadera
  2. Det där är en helt okänd bok för mig. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Den kände jag inte till, men den verkar spännande.

    SvaraRadera