måndag 13 april 2020

Tänk snabbt vecka 16


Det är snart dags att lägga sig i soffan och titta på när Drew Pritchard letar efter "weird and wonderful things" i rutan men först ska jag svara på frågorna i Tänk snabbt som anordnas av Enligt O

Veckans fem snabba är

Hanne-Vibeke Holsts Som pesten eller Pesten av Albert Camus?
rött eller vitt?
soffan eller sängen?
snabbläsare eller långsamläsare?
Nyheter i tidningar eller på tv?

-------------

Hanna- Vibeke Holsts Som pesten eller Pesten av Albert Camus?  Jag väljer Pesten av Albert Camus för den finns oläst i min bokhylla

Rött eller vitt? Även om jag gillar vitt vid vissa tillfällen ( t ex till fisk och speciellt på sommaren) så vinner rött, helst en kraftig Rioja, alla gånger

Soffan eller sängen? Soffan såklart för där kan man ligga och slötitta på tv, ta sig en tupplur osv osv. 

Snabbläsare eller långsamläsare? Snabbläsare egentligen men jag har börjat läsa på ett annat sätt sen jag började blogga om böcker så numera går det inte riktigt lika snabbt som tidigare. Och just nu i coronatider går det definitivt inte snabbt för nyhetsläsandet stjäl tid från bokläsandet

Nyheter i tidningar eller på tv? Tidningar såklart - det är inte riktigt samma sak att se nyheter på tv.



2 kommentarer:

  1. Läser också långsammare när jag vet att jag ska skriva och ännu mer när jag ska diskutera i bokklubb eller liknande.

    SvaraRadera
  2. Vi har svarat tvärtom på nästan allt 😮

    SvaraRadera