söndag 5 april 2020

Läsplanering vecka 15

Just nu är det inte någon skillnad på olika veckor och/eller helger. Vi är hemma hela tiden och den enda som emellanåt rör sig bland folk är maken när han åker för att hämta ut paket och/eller  hämtar det vi handlat på nätet (dvs livsmedel). Jag trivs ju hemma men självklart saknar jag vissa saker, t ex att åka på secondhandrunda eller gå på auktion, men det blir nog tid till det så småningom, just nu är det viktigare att jag inte blir smittad med corona. Man skulle ju kunna tro att jag nu skulle hinna läsa alldeles otroliga mängder men det har faktiskt blivit nästan tvärtom. Nu försöker jag i alla fall komma igång lite mer så får vi se hur kommande vecka fungerar. Det ser mycket ut på planeringen men de flesta böckerna är lättlästa och de två sista i planeringen är barn-/ungdomsböcker oh ganska tunna så de tar nog inte så läng tid att läsa. Men, det kan bli ändringar när vi närmar oss påsken för har Mia sin Påskutmaning igång och jag bestämmer vad jag ska läsa först i mitten av veckan, det gäller ju att då ha valt böcker som man verkligen är sugen på att läsa.

Det jag tänkte läsa under vecka 15 är



Den andra sömnen av Robert Harris










Astrids resa av Pia F. Davidson











Catalana av Lihammer & Hesselbom












Bortförda av Källner & Johnsson










Järnrosen av Källner & Johnsson










Vad ska du läsa under kommande vecka?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar