torsdag 14 maj 2020

Helgfrågan vecka 20


Nu är det mesta gjort idag, återstår lite träning och tv-tittning på kvällen. Men först ska jag svara på Mias Helgfråga som lyder

Vad har du för bok i din tbr hög som du ser framemot att läsa?
Lyft fram en bok som inte är lika känd men som du tycker är riktigt bra.

-----------------


Oj, det där går inte att svara på. Just nu är mina läsahögar (sånt jag själv önskat och/eller tackat ja till och spontanutskick) gigantiska igen och jag ser faktiskt fram emot att läsa varenda en av dem, men en av de jag ser fram emot att läsa den här veckan är


Mannen i bilen av Ilmar Taska (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)
Bonusfrågan är minst lika svår för jag läser ju många debuter och ibland en del böcker ingen annan verkar ha läst, i alla fall än

Allt var för Liv av Aliya Dahlgren (titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken)































9 kommentarer:

  1. inte läst dessa, tack för tips, trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Mannen i bilen är jag också lite sugen på. Mina bokhögar har också växt, verkar som alla böcker kommer på en gång

    SvaraRadera
  3. Här en till som har åt skogen för många böcker som väntar ... De tvådu nämner är obekanta för mig.

    SvaraRadera
  4. ja läshögarna tenderar att inte minska någonsin. känner igen Taska i alla fall

    SvaraRadera
  5. Måtte inte någon av mina döttrar komma hem med en fästman som heter Taska i efternamn. Men boken verkar intressant.

    SvaraRadera
  6. Mannen i bilen har jag faktiskt sparat ner på Storytel :)

    SvaraRadera
  7. Mannen i bilen är en av de bästa böcker jag läst hittills i år!

    SvaraRadera
  8. Mannen i bilen fick jag hem alldeles nyss och den är jag så klart sugen på. Den andra har jag inte hört talas om tidigare.

    SvaraRadera
  9. Ja, dessa böcker känner jag ju inte till annat än att jag sett dem här hos dig.

    SvaraRadera