fredag 8 maj 2020

Helgläsning vecka 19

Det blir en lugn helg igen och jag hoppas orka och hinna läsa en hel del. Men, vis av hur det gått tidigare helger, så tar jag inte ut något i förväg utan planerar väldigt försiktigt. Om jag sen hinner mer än planerat så är det bra men om det blir som de senaste månaderna, dvs jag får ingenting gjort, så blir inte planeringen övermäktig. Hinner jag börja på någon till så kan jag bara plocka en från läsahögarna i köket, där finns många böcker som jag är jättesugen på att läsa. Förhoppningsvis hinner jag också publicera några recensioner under helgen så att jag får bort lite från högarna av lästa men orecenserade böcker. Annat jag ska göra under helgen är att det äntligen är dags att tömma en hylla i ett av mina bokhyllor i sovrummet och packa ner de böckerna i väntan på transport till nya ägaren.

Det jag tänkt läsa i helgen är

Straffet av Yrsa Sigurdardóttir












Vännen av Sigrid Nunez










Vad ska du läsa i helgen?

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar