måndag 4 maj 2020

Tänk snabbt vecka 19

Maken är ute och handlar sånt som inte går att beställa med hemleverans (vi tar hemleverans på det mesta nu i coronatider för att slippa gå i butiker och utsätta oss för smitta eftersom jag är i riskgruppen på flera sätt)  så jag har lite extra egentid och passar då på att svara tidigt på den här veckans Tänk snabbt, som anordnas av Enligt O.

Veckans fem snabba lyder

Let’s dance eller Mästarnas mästare?
Hungerspelen eller Harry Potter?
läsa böcker för unga eller inte?
Normala människor eller Sanditon?
snacks eller godis?

----------------

Let's dance eller Mästarnas mästare? Brukar inte titta på någon av de programmena men ibland har vi halkat in på Let's dance eftersom jag gillar dans

Hungerspelen eller Harry Potter? Båda! Har läst Hungerspelen och gillade de böckerna. Har ännu inte läst hela Harry Potter-serien utan har några delar kvar. Så det får bli båda

Läsa böcker för unga eller inte? Läser böcker för unga ibland men väljer ofta bort dem pga av jag har svårt för det förenklade språket. Och så är ofta temat lite för långt från mig själv, jag tillhör ju en helt annan generation .

Normala människor eller Sanditon? Känner inte till någon av dem och jag tittar alldeles för lite på tv för att vara intresserad av att följa serier.

Snacks eller godis? Är inte så mycket för godis, utan föredrar lite snacks

4 kommentarer:

  1. Lite lustigt att varken du eller Linda har läst hela Harry Potter. Jag läste iofs inte hela förrän barnen var 6 och 8 och jag högläste hela serien med dem. Heeeelt fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gav upp när Fenixordern kom ut och var mer än 1000 sidor. Får kanske ge dem en chans till.

      Radera
    2. Låter jobbigt att vara i riksgrupp. Hoppas du klarar dig i karaktän!

      Radera
  2. Har också några delar kvar av HP. Få se när det kan bli läge att fortsätta lyssna som jag gjort, lästa av Stephen Fry. Det är ju hela tiden så mycket en vill läsa.

    SvaraRadera