söndag 10 maj 2020

Läsplanering vecka 20

Vecka 20 blir den första "lediga" veckan på länge för oss, i alla fall som det ser ut nu. Inga läkarbesök, inga provtagningar och inga behandlingar, vilken lycka! Behöver alltså inte ha väckarklockan på väckning och/eller passa tider, utan kan sova länge på morgonen om vi känner för det och ta en lunchvila om vi blir trötta. Känns nästan helt overkligt. Det här förutsätter såklart att det inte dyker upp några kallelser i brevlådan i början av veckan.
Med lite tur får jag alltså ordentligt med lästid och det är perfekt nu när läslusten äntligen är på topp.Och det betyder också att jag har chansen att komma ikapp med recensionerna. Det har ju börjat gå ganska bra med recensionsskrivandet också så det vore skönt om jag kunde få undan den återstående högen med lästa men orecenserade böcker.  Annars har vi inte så mycket annat inplanerat så det blir nog inte så många distraktioner heller under vecka 20 utan jag kan ägna mig helhjärtat åt böckerna.

Det jag tänkt läsa är

Straffet av Yrsa Sigurdardóttir










Den franska fotografen av Natasha Lester











Älskaren av Pia Kask









Mannen i bilen av Ilmar Taska










Vad ska du läsa under vecka 20?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar