lördag 30 maj 2020

Månadssammanfattning April 2020



Månadssammanfattning - April 2020

Antal lästa böcker: 6
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 1930
Inbundet: 4
Kartonnage: 1
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 0
Lästa rec.ex: 6
Lästa hyllvärmare: 0
Köpt: 0
Fått: 14
Kaosutmaningen 2020 (totalt antal avklarade punkter): 11
Jorden runt på 100 böcker (total antal avklarade länder): 1
Månadens bästa bok:   Astrids resa av Pia F Davidson

Böcker jag läst i april  (titeln är länkad till recensionen, alla böckerna är inte recenserade ännu)

Bokhandeln för ensamma hjärtan - Annie Darling 
Catalana - Lihammer & Hesselbom 
Astrids resa - Pia F. Davidson 
Den  andra sömnen - Robert Harris 
Längs den lila linjen - Deepa Anappara 
Bortförda - Oskar Källner & Karl Johnsson 

Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2020

Även den här sammanfattningen är väldigt sen men jag tror att jag kommer mer i fas igen snart. Jag som trodde att mars skulle bli sämsta månaden under hela 2020 fick nu se att månadsresultatet kunde definitivt bli värre, april visade sig bli en total katastrof. Visserligen fanns en bra orsak - jag fick ett väldigt tråkigt besked från sjukvården på ett direkt undermåligt och olämpligt sätt. Det var ungefär som att rycka undan mattan under fötterna på en och resultatet var att jag deppade ihop totalt och kunde helt enkelt inte koncentrera mig på läsningen eller recensionerna under ett par veckor. Det gick faktiskt så långt att jag ett tag på allvar funderade på att sluta blogga helt och hållet. Men jag orkar inte vara deppig alltför länge utan min livsfilosofi går mer ut på att "man gör det bästa av situationen" så mot slutet av månaden började läslusten återvända och jag började se framåt.Nu när maj snart är över så kan jag se att allt blivit bättre och det kommer att synas på sammanfattningen av maj månad som kommer under nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Trevlig hög. Håller på med slutet av Den andra sömnen och hinner färdigt den innan månaden är slut.

    SvaraRadera