lördag 1 april 2017

Bästautmaningen - Lustläsning



Gårdagskvällen gick åt till att försöka återställa allt som strulat till sig pga först problem med routern och sen Telias "driftstörning" så vi hade fullt upp. Och jag började igår med de utmaningar som borde redan ha blivit gjorda om vi bara hade haft tillgång till internet. Så nu är det bara att fortsätta med allt efter bästa förmåga. Och först ut är Lyrans Bästautmaning som idag handlar om lustläsning. Hon uppmanar

En vår fylld av sjukdomar, oro och jobbstress gör att jag behöver avkoppling. Berätta därför om den bästa lustläsningsboken.

------------------

Då är frågan vad som egentligen är lustläsning. För mig kan lustläsning vara nästan vad som helst, ur vilken genré som helst, det viktiga är att  det är lättläst och att det inte finns något "nattsvart" i själva berättelsen.
Det här låter ju som en enkel uppgift men för mig är den ganska svår. Jag läser ur väldigt många genréer och har nog mina favoriter i de flesta. Och eftersom de ofta är så väldigt olika så tycker jag inte riktigt att de är jämförbara och därför är det svårt att välja bara en som bäst. Jag plockade fram två men hade kunnat (och velat)egentligen  ta fram fler eftersom jag det senaste året läst ganska många bra böcker som nog kan sägas falla in under "lustläsning"



Romance






En enda natt av Simona Ahrnstedt
Egentligen vilken bok som helst av den här författaren








Feelgood (och här skulle jag egentligen vilja lägga många fler än bara en)





Under vintergatans alla stjärnor av Camilla Davidsson
Del ett i en underbar trilogi.













5 kommentarer:

  1. det mesta är lustläsning för mej nu

    SvaraRadera
  2. Finn ju mycket som kan vara lustläsning. Har inte läst någon av dina böcker.

    SvaraRadera
  3. Mycket som sagt kan vara lustläsning. Gillar ju trilogier, så den sista får jag nog kolla upp!

    SvaraRadera
  4. Vet absolut inget om Ahrnstedt. Bör jag alltså ändra på det?

    SvaraRadera
  5. Bra förslag, jag tänker mer att man behöver lustläsning när allt inte är på topp.

    SvaraRadera