torsdag 27 april 2017

Hett i hyllan #89





Det är lite bättre väder idag, i alla fall nu på förmiddagen och jag märker direkt att energinivån höjs och jag känner att jag nog kan få mycket gjort idag. Tyvärr hörde jag väderrapporten på radio nyss och där förutspådde de regnskurar till eftermiddagen. Oftast betyder det ju också att det blir kallare så jag får nog dra på mig de tjocka hemmabyxorna och tröjan i alla fall.
Men jag får nog försöka få undan lite här på förmiddagen så kan jag sen tillbringa eftermiddagen med att bara läsa.
Så nu är det då dags för Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------------

Den här tog jag fram ett loppisfynd igen.





Egyptologens gåta av Arthur Phillips (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)










Den här hittade jag 2014 på en loppis och då tyckte jag att baksidestexten lät lockande, och så var såklart priset också lockande, alltså fick den följa med hem. När jag nu läser texten så är jag inte riktigt lika lockad av den och jag tror faktiskt inte att jag kommer att läsa den här. Så dden här boken får nog följa med i utrensningen bland mina olästa böcker som jag planerat att göra i sommar.




4 kommentarer:

  1. Har aldrig hört talas om denna. Den låter ju intressant, men persongalleriet låter ju som något jag hade retat ihjäl mig på :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade också tema Egypten i dag. Den här har jag inte hört talas om och frestas väl inte så mycket jag heller...

    SvaraRadera
  3. Jag äskar allt som har med Egypten att göra, så jag tycker att den verkar jättebra :)

    SvaraRadera
  4. Inte en bok som jag kände till.

    SvaraRadera