torsdag 13 april 2017

Helgfrågan vecka 15



Det har varit en lugn kväll med mycket läsning och så tittade vi såklart på Tunnelbanan på tv. Men nu är det dags för Mias Helgfråga som lyder

Läser du deckare vid påsk? Har du läst något nytt fräscht på deckarfronten på sista tiden?
Om ni nu inte läser deckare kanske ni har något nytt fräscht boktips från en annan genre.

-------------


Nja, jag läser inte på något sätt annorlunda än jag läser vid något annat tillfälle under året, dvs jag läser det jag får lust till just då och det kan bli ganska blandat.

Det senaste jag läst är






Fixaren av Gabriella Ullberg Westin (har inte hunnit recensera boken ännu så titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)
Fixaren är tredje delen i Morden i Hudiksvall-serien








Ett boktips från en annan genré är








Konklaven av Robert Harris (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)













11 kommentarer:

  1. Jag har de två första delarna i Gabriella Ullberg Westins serie och jag är nog egentligen väldigt sugen på att ta mig an dem.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst någon bok av Gabriella.

    SvaraRadera
  3. Läste första delen i Gabriellas serie men fastnade inte riktigt men blir ändå nyfiken på att kanske fortsätta!

    SvaraRadera
  4. Konklaven kommer jag nog att läsa, lyssnar nu på En officer och spion och det blir nog att läsa den framöver någon gång.

    SvaraRadera
  5. Jag funderade på att tipsa om Gabriellas serie men nu blev det andra tips :-)

    SvaraRadera
  6. Gabriella Ullberg Westin var ett okänt författarnamn för mig, får kolla upp. :)

    SvaraRadera
  7. Ullberg Westin känner jag inte till. Konklaven har jag redan noterat

    SvaraRadera
  8. Fixaren tyckte jag var riktigt bra :)

    SvaraRadera
  9. Har inte hört talas om din deckare, men Konklaven läste jag ut igår och jag tyckte att den var superbra.

    SvaraRadera
  10. Har inte läst någon av böckerna, tack för tips.

    SvaraRadera
  11. Läser också precis som vanligt.

    SvaraRadera