torsdag 20 april 2017

Hett i hyllan #88



Idag ska vi iväg och veckohandla men innan vi åker så tänkte jag delta i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-------

Den här gången plockade jag fram en bok som inte legat riktigt sådär jättelänge (med mina mått mätt)









Dagarna med farmor av Frédérique Deghelt  (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)







Den här köpte jag på bokrean 2015. Jag blev såklart intresserad eftersom det finns böcker/litteratur med i berättelsen, så jag förstår ju varför jag köpte den. Att den sen inte blivit läst är en helt annan femma - antagligen är det det gamla vanliga som kommit i vägen, nämligen tidsbrist.






6 kommentarer:

  1. Denna bok skulle vara intressant att höra vad du tycker om den när du har läst den. Jag är lite kluven till den.

    SvaraRadera
  2. Den såg man på bloggarna väldigt mycket ett tag.

    SvaraRadera
  3. Det låter som en mysig bok.

    SvaraRadera
  4. Dagarna med farmor står även i min bokhylla.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det låter som en härlig roman :)

    SvaraRadera
  6. Ännu en bok som jag aldrig hört talas om :)

    SvaraRadera