lördag 1 april 2017

Månadens bästa bok mars




Första april idag och vädret är rena, rama skämtet. Det är grått, regnar och jag fryser ordentligt. Men jag får försöka hålla mig varm genom att dricka sjöar av varm te och jobba på för att komma ikapp efter mina internetlösa dagar. Eftersom det är månadsskifte så är det dags att välja månadens bästa bok för mars i Mias utmaning och den här gången hade jag absolut inga problem med att välja. Det var en bok som jag visste direkt när jag hade läst ut den att nånting bättre skulle det inte bli under resten av mars. Så månadens bästa bok för mars är







Konklaven av Robert Harris (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)
Den här boken är lättläst, intressant och mer spännande än vad man skulle kunna tro med tanke på ämnet. Och slutet är riktigt överraskande och inte alls något man hade kunnat ens drömma om.




5 kommentarer:

  1. Den här ligger i högen med böcker som skall läsas närmast. Skall bli så spännande.

    SvaraRadera
  2. Konklaven månadens bästa bok? Oj, får läsa den snart då :)

    SvaraRadera
  3. Men så himla bra att jag har boken.

    SvaraRadera
  4. Vill verkligen läsa denna, inte mindre nu heller då den här hos dig blivit månadens bästa bok! :)

    SvaraRadera
  5. Är lite nyfiken på denna och blir det lite mer nu ;)

    SvaraRadera