söndag 9 april 2017

En smakebit på søndag - Själarnas bok

Det blev inte mycket läst eller bloggat  på lördagen eftersom vi skulle på Phantom of the Opera. Efter det blev det middag på restaurang så när vi kom hem så var det matkoma som gällde - varken maken eller jag är vana vid att äta så mycket på en gång...
Söndag hade vi bestämt oss att ta sovmorgon och det blev som vanligt: Jag tog sovmorgon, maken blev uppjagad av pojkarna (katter) för att de ville ha mat. Jag tycker nästan synd om honom!

Nu är det i alla fall dags för En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

------------------

Min smakbit kommer från sidan 243 i Själarnas bok av James Oswald (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)





"För ett ögonblick tror hon att hon har blivit blind. Det finns ingenting omkring henne. Ett mörker så totalt att hon kan känna hur det pressar sig mot henne från alla håll. Hon rör långsamt på huvudet, och smärtan får henne att göra en grimas. Det känns som om hjärnan har skrumpnat ihop där inne och skramlar runt mellan väggarna som en torkad ärta i en visselpipa. Hennes kind stryker mot överarmen, men mörkret är så totalt att hon inte ens kan se det. Hon rör lite till på huvudet och försöker rulla över på sidan fastän vad det nu är som håller fast hennes armar och ben sträcker ut kroppen för mycket. Då kommer rädslan."


17 kommentarer:

  1. Otäck smakebit. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. De här böckerna tycker jag om :)

    SvaraRadera
  3. En ubehagelig opplevelse! Tøff smakebit. Ønsker deg en fin påske!

    SvaraRadera
  4. så trevligt med Phantom of the Opera! inte ska man beklaga att man inte hinner läsa då...

    SvaraRadera
  5. otäckt! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Tror jag har den här i hyllan, eller så är det en annan bok av honom ;-)

    SvaraRadera
  7. Tack för smakebiten, den har jag i bokhyllan.

    SvaraRadera
  8. Bildrik text - och obehaget anas!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Virkelig en spennende smakebit!

    SvaraRadera
  10. Den här har jag läst, snart dags att läsa fler i serien. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbit! Ruggig.

    SvaraRadera
  12. Vi har hund og den vekker mannen min om morgenen for å gå tur. Jeg tror den har funnet ut at det ikke nytter å vekke meg :-) (Jeg går gjerne tur om morgenen, men kl 8 ikke kl 6!!) :-) Ha en riktig fin palmesøndagskveld og en god påske!

    SvaraRadera
  13. Den här verkar spännande och bra. Kände inte till författaren. Följde din länk och såg att det finns en första del. Ska börja med den ��

    SvaraRadera
  14. Det var en ryslig smakbit! Faller mig precis i smaken! Tack för tipset

    SvaraRadera
  15. Läbbigt! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera