söndag 2 april 2017

En smakebit på søndag - Det havet gömde

Den här helgen har varit en riktig vilohelg hittills. Maken höll igång hela lördagen och pysslade med en massa saker men jag tog det lugnt. Jag steg visserligen upp tidigt men tog igen det på dan genom att somna i soffan ett tag. Som om det inte var nog så somnade jag i soffan på kvällen också och sov stenhårt i ett par timmar. Det känns som om jag sovit bort hela lördagen men jag måste nog ha behövt det trots att jag inte kände mig speciellt trött.

Nu är det i alla fall söndag och dags för En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det hela går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

--------------

Min smakbit kommer från sidan 12 i Det havet gömde av Cecilia Lindblad (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)








" Hon borde packa upp sina böcker och annat, men nu orkade hon inte. Det fick vänta tills i morgon. Hon släckte taklampan och gick fram till fönstret. Efter en stund såg hon honom igen, mannen stod en bit bort men han tittade upp mot hennes fönster. Hon såg honom bara som en skugga, inga konturer. Det stack till i fingertopparna och hela kroppen blev stel. Hon hade sina aningar om vem det var och det gjorde henne livrädd."


13 kommentarer:

  1. usch, sådant där kan verkligen skrämma upp en! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Hennes böcker har jag blivit väldigt nyfiken på och sen tycker jag omslagen är så vackra också :) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag har första delen i hyllan och borde nog läsa den snart. Den är ju ganska tunn så det borde egentligen gå snabbt :)

    SvaraRadera
  4. Av og til må man bare ta igjen det tapte når det gjelder søvn. Spennende smakebit :)

    SvaraRadera
  5. Den har jag läst och tyckte mycket om den.

    SvaraRadera
  6. Jag undrar om jag läst det här utdraget förr? Eller så påminner det om någon annan bok jag har läst någon gång.

    SvaraRadera
  7. Ruggigt! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Spännande. Den här dyker upp lite här och var och lite nyfiken är jag ;) tack för smakbiten

    SvaraRadera
  9. Jeg liker ikke slike menn utenfor vinduet :-) Når jeg er alene hjemme bruker jeg trekke for der du kan se rett inn, men når mannen min er hjemme glemmer jeg det :-) (Det var også veldig fint cover på boken du leser). Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  10. Helt ny bok och författare för mig. Verkar spännande!

    SvaraRadera
  11. Ny forfatter og ny tittel for meg. Urovekkende og spennende smakebit!

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Blir lite nyfiken på den boken.

    SvaraRadera