måndag 24 april 2017

Tematrio - Europa

Usch så kallt det blev ute helt plötsligt och väderleksprognosen hotar med snö till imorgon. Nu får det väl ändå börja räcka med snö, det är ju snart maj! Hade jag kunnat stanna hemma i värmen imorgon så hade jag kanske inte klagat men jag ska på läkarbesök och det kan jag inte hoppa över. Jag får väl bara hoppas att det inte blir alltför mycket snö och att det är varmt i lokalerna hos doktorn.

Lyran har, tillsammans med sin dotter, pluggat europeiska länder och huvudstäder ett tag nu och blev då inspirerad att ha Europa som tema i dagens Tematrio. Hon uppmanar


Berätta om tre europeiska favoritböcker!

-------------------

För mig blev det Spanien, Italien och Nederländerna (Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.






Barfotadrottningen av Ildefonso Falcones












Hela härligheten av Margaret Mazzantini













Besked från Berlin av Otto de Kat








9 kommentarer:

  1. Helt nya för mig, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Ildefonso Falcones är den enda jag läst något av, men inte denna titel.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  4. Jag har alla tre i bokhyllan så det låter himla gott att de är bra.

    SvaraRadera
  5. Ja, nu vill vi ha värme!!

    SvaraRadera
  6. jag vill ha mera värme och mindre blåst. har inte läst några av dina tre, men skulle verkligen kunna tänka mig att göra det

    SvaraRadera
  7. Besked från Berlin verkar jättespännande. Vad gäller Barfotadrottningen så skrämmer omfånget mig lite.

    SvaraRadera
  8. Hela härligheten var så bra. Tack för tipset på de övriga.

    SvaraRadera