fredag 18 oktober 2019

Fem en fredag vecka 42: Klurigheter


En fredag till med massor att göra men nu har turen kommit till att svara på elisamatildas fem frågor i Fem en fredag

1. När fick du senast konsultera en manual/instruktionsbok?
I onsdags när jag köpt en ny mobil för att den gamla inte längre ville vara med. 

2. Vad brukar folk fråga dig om?
Eftersom jag har illrar så får jag många frågor om dem. Och så blir det också en del frågor om Dart, en av katterna, eftersom han är en Savannah.

3. Vad gav dig senast huvudbry?
Den nya mobilen. Den är lite bredare än min gamla och varje gång jag skulle fotografera något så kom jag åt videoknappen. Det löste sig så småningom men det tog ett tag att klura ut lösningen.

4. Har du någon gång löst Rubiks kub?
Nej, har inte ens försökt. Jag är en av de få som aldrig faktiskt ens var intresserad av att hålla på med Rubiks kub, jag tyckte den var rätt så tråkig.

5.Vad ser du en gång i veckan men två gånger i minuten?
Det är väl bokstaven N

2 kommentarer:

  1. Lätt som en plätt för dig, faktiskt tog jag gåtan också, man har korsordsvana sedan massor av år. Min väninnas dotter hade illrar, när de gick bort köpte hon hund. Nu har hon illrar...och hund! Hon kunde inte vara utan illrar! Har aldrig handskats med några så det vore spännande att få bekanta sig med någon sån liten varelse. Dottern hade dvärgigelkott och barnbarnet råttor så jag har ändå viss vana...
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. fina husdjur ni har, nu får sönerna hjälpa mig med allt krångligt.

    SvaraRadera