måndag 14 oktober 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 41

Vecka 41 var en lagomvecka. Jag läste och recenserade lika mycket och det utan att behöva stressa, vilket känns jätteskönt. Något av det värsta som finns är när man blir stressad av antingen storleken på läsahögarna eller mängden böcker som ska recenseras och det är självklart att man då får upp en svårrecenserad bok som man ska skriva om, det blir bara totalstopp i hjärnan och man får ingenting gjort. De här lagomveckorna kommer faktiskt emellanåt som en skänk från ovan så det är bara att hoppas att jag kan fortsätta att hålla ungefär den här takten

Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 41 var

Jag läste 3 böcker (eller egentligen 2 böcker och en novell)

Drömmarnas bok av Nina George
Stjärnan från Nord av D.B. John
Glitter av Amanda Tartt

Jag publicerade 3 recensioner

Dotter saknad - Anna Jansson
Samtalsgruppen för sorgbearbetning vid husdjurs hädangång - Maja Willander
På osannolika skäl - Hannes Dükler

Det fanns 3 rec.ex i brevlådan den här veckan

Yxskeppet av Jens Henrik Jensen
Lisens jul av Inger Boman & Karin Eriksson
Skärvornas drottning av Johanna Nilsson

Jag köpte 1 bok

1794 av Niklas Natt och Dag

Ja, jag bröt mitt köpstopp, men det finns vissa böcker som jag bara måste ha, och 1794 är en av dem. Som tur är så stod den boken också på makens måstelista och det underlättade beslutet. Nu har jag alltså köpt boken och då gäller köpstoppet igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar