torsdag 26 september 2019

Helgfrågan vecka 39


Middag och kvällsvila avklarat så nu är det dags att sätta igång igen så det blir nånting gjort idag. Eftersom det är torsdag så är det dags för Mias Helgfråga. Den här veckans frågor 

Hur gör ni för att visa tacksamhet? (tävlingar där man kan vinna böcker och vi får recensionsexemplar.)
Bonusfråga: Har ni börjat känna av hösttröttheten än?

-------------

När det gäller rec.ex så handlar det ju om att förlagen skickar ut böcker för att just den boken ska synas mycket så då ser jag till att boken syns så mycket och så ofta som möjligt - när den kommer, när jag börjar läsa den, i olika bloggaktiviteter, sammanfattningar osv och sen såklart när jag recenserar den. Vinster får jag numera väldigt sällan eftersom jag inte deltar i speciellt många tävlingar, vinstböcker tenderar nämligen numera bli hyllvärmare hos oss. Men på den tiden jag fick det så tackade jag såklart så fort jag fick vinsten.

För mig har nog inte årstid någon större påverkan på tröttheten utan hur trött jag blir beror mer på vad jag gör och var jag är, om det är mycket ljud och/eller synintryck osv osv. T ex så vet jag att efter att ha varit på teater och sen restaurang på lördag så kommer jag nog att vara rätt så däckad på söndagen och inte orka med så mycket annat än att ligga i soffan och slötitta på tv.Då är det bara vila som gäller tills det släpper.







6 kommentarer:

  1. Jag är så trött ibland att jag somnar med boken över huvudet men det är väl så när man lever med en kronisk sjukdom.

    SvaraRadera
  2. visst är det så att förlagen skickar ut böcker till bloggare för att få dem att synas så mycket som möjligt. jag tror att bloggarna gör både förlag och författare stora tjänster

    SvaraRadera
  3. Jag känner av hösten och mörkret, men är nog trött av andra orsaker också.

    SvaraRadera
  4. Rent allmänt är jag tacksam för recensionsexen, speciellt när de frågat innan om jag vill ha dem, för då är det böcker jag tror jag ska tycka om, och det brukar stämma.

    SvaraRadera
  5. Jag blir nog också tröttare av vad som händer runtomkring än årstiden. Just nu är jag trött av tempot på jobbet.

    SvaraRadera
  6. Att ge synlighet för en bok är ju såklart en typ av tack som liksom återkommer. ;)

    SvaraRadera