torsdag 26 september 2019

Hett i hyllan #215

Jag glömde nästan bort (eller så kanske jag har förträngt det)att det redan är torsdag och att det då är dags att visa upp hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan. Monika säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

------------------

Jag har plockat fram ett bokreafynd

Paradisbaden av Akli Tadjer (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)
Baksidestext:
"Adèle Reverdy är begravningsentreprenör - ett faktum som inte direkt har en positiv inverkan på hennes kärleksliv. Men dagen Adèle fyller trettio tar livet en ny riktning. På födelsedagsfesten träffar hon den före detta akrobaten Léo, som efter att ha förlorat synen i en olycka arbetar som massör. Den vackre Léo blir snart solen i Adèles liv. Med stöd av sin bästa vän Leïla gör hon allt för att vinna hans hjärta."

Den här köpte jag alltså på bokrean 2017 och den har stått oläst i bokhyllan sedan dess, precis som de flesta inköpen från den bokrean. Man kan ju fråga sig varför man köper högar med böcker på bokreorna trots att bokhyllorna redan bågnar av olästa böcker? När jag läser baksidestexten så blir jag inte riktigt lika sugen på att läsa den just nu, men det har nog med sinnesstämning att göra så nästa vecka känns det kanske annorlunda.

2 kommentarer:

  1. Det är första gången jag hör talas om Akli Tadjer men boken har ett mycket vackert omslag.

    SvaraRadera
  2. Tror inte att jag har hört talas om den här boken innan.

    SvaraRadera