söndag 6 juli 2014

En smakebit på søndag

Den här helgen är det varmt...men såklart så är det så varmt och soligt att jag inte kan vistas ute. Så för mig innebär det att jag håller mig inomhus och sitter och läser. Idag har vi redan varit ute tidigt på förmiddagen innan det blivit alltför varmt och soligt, så nu är det perfekt tillfälle att hänga med på En smakebit på søndag som Flukten fra virkeligheten håller

Min smakbit kommer från sidan 52 i boken Bara människor av Anne Liljeroth






"Ännu vet ingen av dem som bor här att de fått en ny hyresvärd, som dessutom är deras granne och som kommer att förändra en del. Det måste bli ordning. Någon måste ta ansvar. Jag tänker på sophögen under brevlådorna. Och på lukten i trapphuset. Fröken Andersson måste bytas ut. Dessutom är hon väl pensionär vid det här laget. Jag ska tala om för henne att hon inte behövs längre samtidigt som jag presenterar mig som den nya fastighetsägaren. Mina ord kommer att påverka henne precis som hennes en gång gjorde med mig, då hon försvarade ett beteende som idag skulle ha dömts hårt i rätten och som fick mig att bära någon annans skuld."







9 kommentarer:

  1. Nej men... nu blir jag ju ännu mer nyfiken på denna :)

    SvaraRadera
  2. Den høres interessant ut! Ønsker deg en fin sommersøndag!

    SvaraRadera
  3. Takk for smakebiten og stilig omslag på boken!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Flott smakebit, og omslaget på boken var utrolig fint :)

    SvaraRadera
  6. Den här verkar riktigt intressant, och som ett plus i kanten har den ju ett riktigt snyggt omslag. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  7. Varmt hos meg også, herlig! Og ferie gir mye lesetid :)
    Takk for smakebit fra boken du leser!

    SvaraRadera
  8. Morsom smakebit, jeg liker språket; det glir fint.

    Ha en videre fin uke.

    SvaraRadera
  9. Mycket spännande utdrag, blir sugen :)

    SvaraRadera