måndag 7 juli 2014

Tematrio - Sånt jag äntligen läser eller sånt jag borde ha läst

Har precis haft besök av en elektriker från Uppsala Vatten så jag fick avbryta allt jag höll på med och då passar det ju bra att sätta igång med att delta i Lyrans Tematrio. Det hon vill veta den här veckan är

Berätta om tre böcker ni äntligen sett till att läsa eller om tre böcker ni borde läsa!

---------------------------------------------------

Trots att jag har massor med olästa böcker i bokhyllan så känner jag sällan att där finns något som jag absolut borde läsa utan jag betar av de olästa vartefter och räknar med att förr eller senare blir alla lästa. Men självklart har även jag lite grann en prioritetsordning som jag i möjligaste mån försöker hålla. De senaste böckerna som låg högt upp på prioritetslistan men som jag antingen läst relativt nyligen eller håller på och läser är




Vi kom över havet av Julie Otsuka











Ru av Kim Thúy


















15 kommentarer:

  1. Vilken lockande trio! Jag har inte läst någon av dem - än - men de står alla på önskelistan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många som antingen redan läst dem eller så vill de läsa dem.

      Radera
  2. Vi kom över havet står i min bokhylla också. Ru har jag sett på många bloggar, ska vara bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De två finns nog hos många bloggare.

      Radera
  3. Skön och avstressad hållnig du har till dina hyllvärmare. Jag ska helt klart bli bättre på att läsa i lugn och lustfulld takt. Fin trio du har, jag tyckte mycket om både Ru och Vi kom över havet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ganska stressad av mängden olästa böcker förr, men insåg sen att stressen mest fanns för att jag själv tänkte "fel" - och i samma sekund jag rättade till mitt eget tänkande så försvann stressen.

      Radera
  4. Expeditionen står på min att-läsa-lista. Det är en väldigt lång lista, så jag hoppas kunna ta tag i den nån gång de närmaste åren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en anledning för varför jag inte håller en sån lista - den skulle bli alldeles för lång.

      Radera
  5. "Expeditionen" är jag också rätt nyfiken på, har läst så mycket bra om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Expeditionen blev jag klar med nyligen och ska inom kort blogga om den...

      Radera
  6. Ru tyckte jag mycket om. De andra är jag sugen på :)

    SvaraRadera
  7. Vi kom över havet och Ru har jag också läst i år. Jag tyckte riktigt bra om dem :)

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon av dessa men nr 1 & 2 är jag lite småsugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog ganska många bloggare som kommer att läsa dem om de inte redan har gjort det.

      Radera
  9. Intressanta böcker alla tre!

    SvaraRadera