söndag 20 juli 2014

Fel boksmak?

Idag har vi alltså varit och sålt på bakluckeloppis. Och visst sålde jag en del böcker, men inte precis så många som jag hade hoppats på. Men det blir ett nytt försök om ett litet tag, kanske t o m redan nästa helg.


Väldigt många i publiken har sina säkra kort och vågar absolut inte prova på något nytt. Och det verkar som att i deras ögon hade jag ett alldeles för udda sortiment när jag inte hade Camilla Läckberg, Anna Jansson, Jan Guillou osv, utan hade böcker av författare som många inte ens hört talas om.

Är det verkligen så illa att folk helt enkelt inte vågar prova på något annat än det de är vana vid? Hur är det med dig? Vågar du prova på sånt du inte läst förut?





7 kommentarer:

  1. Jag brukar passa på att köpa för mig okända författare om jag hittar böcker billigt, till fullpris vågar jag sällan chansa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som jag gör...men här hade vi en herre som inte vågade cxhansa trots att det skulle ha kostat honom bara 5,-!

      Radera
  2. Du verkade ju ha massor med bra böcker! Jag älskar att hitta ny författare och serier genom billiga köp på loppis! Köper man en loppis bok vågar man prova och riskera att boken är super dålig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så resonerar jag också. Knepigaste kommentaren var han som sa att han tyckte det var så jobbigt att "lära sig" att läsa nya författare så han höll sig hellre till sina säkra kort.

      Radera
  3. På bilderna ser det ut som du har en hel del bra böcker du iaf! Synd att folk inte vågade testa. Jag hade säkert hittat en del att köpa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog att bokbloggare överhuvudtaget vågar prova mer om de får boken billigt.

      Radera
  4. Vilka trista typer. På så sätt hittar man ju inga nya, bra författare ;)

    SvaraRadera