söndag 6 juli 2014

Loppissöndag

Söndag och då måste man ju självklart besöka Ulvas bakluckeloppis. Den här gången är jag riktigt, riktigt stolt över mig själv. Jag kom hem med bara TVÅ böcker! Och det var inte för att det skulle varit ett dåligt sortiment, utan för att jag bestämde mig för att nu fick det vara nog, jag skulle hålla igen för en gångs skull. Men självklart hände nånting annat också. Jag köpte nyligen Steglitsan av Donna Tartt hos en av nätbokhandlarna. Trots allt så är den ju en reativt nyutgiven bok så jag blev ganska förvånad över att redan nu hitta den på en bakluckeloppis! Men visst, där tronade ett inbundet ex av den för 20,-! Och självklart blir jag irriterad över att jag nyligen köpt den i pocketformat och nu kunde ha köpt ett inbundet ex billigare.

De böcker jag köpte var


Vårmåne av Bette Bao Lord
Nattvandraren av Andrew Taylor

2 kommentarer:

  1. Omslaget till Vårmåne var verkligen vackert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt omslaget som gjorde att jag la närke till boken i en kartong som var knökfull med böcker.

      Radera