tisdag 1 juli 2014

Månadssammanfattning - Juni 2014



Månadssammanfattning - Juni 2014

Antal lästa böcker: 18
Antal sidor: 5017
Inbundet: 9
Kartonnage: 0
Danskt band: 1
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 6
Excess: 0
A5-Häfte:2
Rec.ex: 8
Köpt: 41
Fått: 11

De lästa böckerna är

Sibirisk uppfostran: om kriminell heder, klankrig & tatueringar - Nicolai Lilin
Dödskällan - Reggie Nadelson
Love's an Infection - antologi sammanställt av Janne Karlsson
Drömmarnas sjö - Kim Edwards
Fallvatten - Mikael Niemi
Pappa & kriminell - Niklas Malmborg & Geir W Stakset
Gå om intet - Sandra Gustafsson
Vidriga vuxna män - Per Eriksson
Enjoy Oblivion - Wolfgang Carstens
Shopstop: rapport från ett celibat - Gunilla Brodrej
Ske din vilja (The Tudors, del 1) - Anne Gracie
Släke - Håkan Östlundh
Tills döden skiljer oss åt - Ingrid Elfberg
Tårar av blod (The Tudors, del 2) - Elizabeth Massie
Det kommer aldrig mer vara du - Anne-Lie Högberg
Dykaren - Håkan Östlundh
En drottnings död (The Tudors, del 3) - Elizabeth Massie
Ru - Kim Thúy

Det har gått bra med läsningen under juni trots allt annat som hänt den här månaden. Jag hade faktiskt inte väntat mig att jag skulle ha hunnit läsa så mycket som jag uppenbarligen gjort. Och jag tycker jag lyckats få till en riktigt bra blandning så det är jag också nöjd med.
Än så länge har vi inte hunnit med att ställa oss på loppis för att sälja bort en massa (både kläder, saker och böcker) men det lär bli så fort en massa annat har klarats av.
Dra ner på bokinköpen har däremot inte gått bra alls - jag är en total "sucker" när det gäller alla reakampanjer som de olika näthandlarna kör nu på sommaren. Och det minskar inte precis på inköpen heller att åka på bakluckeloppis nästan varje söndag.
Juli blir det fullt upp på alla sätt och vis men jag har ändå räknat med att hinna läsa en hel del och det finns några böcker som jag verkligen hoppas att jag hinner läsa den här sommaren.





4 kommentarer:

  1. Oj vad du har läst och köpt böcker :) Verkar ha varit en riktigt härlig månad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpt, ja! Skammens rodnad färgar mina kinder.

      Radera
  2. 18 böcker! Det var många det. Och de där reakampanjerna... du behöver inte känna dig ensam om att åka dit på dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter kanske mycket men antalet är lite missvisande, ett antal av böckerna var väldigt korta.
      Härligt! Känner ibland som att det är något fel på en, när man bara inte kan motstå alla erbjudanden, trots att bokhyllorna bågnar av olästa böcker.

      Radera