fredag 23 maj 2014

Bokbloggsjerka 23-26 maj

Jag tål inte sol och värme speciellt bra så jag har fått ligga ner hela dagen fram tills nu.  Och min gamla dator vill inte heller vara med när det ä'r alltför varmt. Men nu fick min man upp och igång A/C:n, så nu börjar det kännas lite bättre och eftersom det är fredag så är det då dags att delta i Annikas Bokbloggsjerka! Den här veckan frågar hon



Har du läst en bok som slutade på ett sådant sätt att du blev rejält besviken?

----------------------------

Jag har läst böcker som slutat på ett oväntat sätt, ja. Men i många fall ser jag det faktiskt som något positivt - författaren har ju lyckats överraska mig! Så nej, jag blir inte besviken om en bok inte slutar som jag hade tänkt mig, snarare tvärtom.


12 kommentarer:

  1. För mig beror det nog mycket på om författaren också lyckas övertyga mig. Jag gillar inte slut som blir helt ologiska i relation till resten av historien.

    SvaraRadera
  2. Bra svar, jag kan inte påstå jag blivit superbesviken heller,
    Mia

    SvaraRadera
  3. Att bli överraskad är ju helt okey. Jag minns inga dåliga slut, kanske just därför att jag inte sett dem som dåliga.

    SvaraRadera
  4. Gillar att bli överraskad, OM det känns logiskt :)

    SvaraRadera
  5. Ett bokslut (ha!) kan vara dåligt på olika sätt - oväntade slut blir jag ofta upprymd av medan ett förutsägbart slut kan vara dödstrist. Men det jag ogillar mest är slarviga slut där det verkar som om författaren bara rafsat ihop nånting för att hen började bli less på att skriva. De bästa sluten är ofta de som verkar ha skrivits först.

    SvaraRadera
  6. Oväntade slut gillar och öppna också, men precis som Sanna skriver, det är de slarviga och lättköpta som jag blir besviken på.

    SvaraRadera
  7. Oväntade slut är det som jag gillar allra bäst. Slarviga, ihopkrafsade slut är inte något jag gillar däremot...

    SvaraRadera
  8. Kunde inte komma på någon bok som gjort mig rejält besviken pga slutet.

    SvaraRadera
  9. Har inget emot överraskningar på slutet, jag har mer svårt när det känns som att de krystar ihop något för att de inte kan komma på ett vettigt slut.

    SvaraRadera
  10. Jag har inget emot oväntade slut så länge de inträf krystade!

    SvaraRadera
  11. Oväntade slut älskar jag, men hafsiga, ologiska eller inkonsekventa slut, då kan jag bli rätt irriterad!

    SvaraRadera
  12. Det var faktiskt ett bra sätt att se det på :)

    SvaraRadera