fredag 9 maj 2014

Bokbloggsjerka 9 - 12 maj

Idag är en sån dag igen då jag helt enkelt inte har lust med nånting förutom att sitta och dricka en massa te och läsa, men även läsningen går trögt just nu. Men Annikas bokbloggsjerka har jag alltid lust med och kanske kan det rycka upp mig lite. Den här veckan ställer hon frågan

Hur ställer du dig till ljudböcker och vilken är den bästa ljudboken som du har ”läst”?

-----------------------------

Jag har ett mycket enkelt svar på det - jag "läser" dem inte. Jag har försökt med slutresultatet blir varje gång att jag i princip somnar. Ett stort problem med ljudböcker är att antingen sitter/ligger man still så man kan koncentrera sig - och då somnar jag, eller så gör man nånting annat under tiden - och då kan jag inte koncentrera mig på att lyssna och har ingen aning om vad som händer i boken. Så ljudböcker går fetbort för mig.







20 kommentarer:

  1. Det är tur man kan läsa på många sätt så att alla kan hitta sin stil:) och det är ju bra om man har svårt att somna ;)

    SvaraRadera
  2. Exakt likadant är det för mig :)

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte heller göra något annat samtidigt som jag lyssnar, då skulle jag missa allt

    SvaraRadera
  4. Jag håller helt med dig. Jag vill hålla boken i handen och koncentrera mig på den.

    SvaraRadera
  5. De flesta verkar dela denna åsikt :)

    SvaraRadera
  6. Haha lite samma för mig :) Men försöker i alla fall när jag är ute mycket på sommaren.

    SvaraRadera
  7. Jag kan inte annat än att hålla med dig i ditt svar!

    SvaraRadera
  8. Jag gillar ljudböcker och lyssnar ganska mycket. Däremot älskar jag den riktiga boken mera men ljudböcker är bra om man som jag bli lätt åksjuk exempelvis på buss/tåg

    SvaraRadera
  9. Men man ska inte läsa ljudböcker och sitta stilla, ljudböcker är ett komplement gå ut och rensa ogräs och lyssna.Toppen tycker jag
    Mia

    SvaraRadera
  10. Ljudböcker är inte heller min grej, men ibland så har de funkat bra.

    SvaraRadera
  11. Jag har, efter alla jerkasvar, faktiskt blivit lite sugen på att testa att lyssna när jag springer.

    SvaraRadera
  12. Men när du har jätte svårt att somna så är ljudböcker helt perfekt:).

    SvaraRadera
  13. För mig har det blivit ett utmärkt komplement till det vanliga läsandet. Men sambon skulle däremot aldrig klara av att lyssna på en bok så han fortsätter på det traditionella sättet.

    SvaraRadera
  14. Jag kanske skulle testa ljudböcker när jag har svårt att sova ;)

    SvaraRadera
  15. Har inte lyssnat så mycket, men jag upplevde också att det var lätt att tankarna gled iväg på annat håll.

    SvaraRadera
  16. Har börjat lyssna när jag går, men tankarna har en tendens att glida iväg ibland...

    SvaraRadera
  17. Jag har testat ljudbok en gång, det funkar inte för mig, jag behöver se orden för att minnas handlingen! Men en kanonidé för dem som det passar!

    SvaraRadera
  18. Håller med dig där. Jag kan inte heller med ljudböcker.

    SvaraRadera
  19. Håller med dig att det inte skulle vara bra som sängläsning tex men med lite träning så kan jag faktiskt lyssna när jag promenerar tex.

    SvaraRadera