tisdag 13 maj 2014

Frälsarens Predikobok 4





Titel: Frälsarens Predikobok nr 4
Författare/Illustratör: Janne Karlsson
Format: A5-häfte, vuxenserie
Antal sidor: 42
Förlag: Svensk Apache

-----------------------------------------


Får man skämta om vad som helst? Det finns nog de som säkert skulle säga nej eller i alla fall hålla sig på den politiskt korrekta sidan genom att säga "ja men med vissa restriktioner". Alltså är Frälsarens Predikobok ingenting för dessa människor. För mig är den däremot perfekt, men så är jag ju också en tant som är så långt ifrån PK som man kan komma.
Detta det sista numret av Frälsarens Predikobok och jag måste medge att jag kommer att sakna Frälsaren. Han är så ful, fel och hans åsikter är ibland väldigt hatfulla men det finns ofta en poäng i det hela. Och det går inte att låta bli att gilla honom ändå för en del av det han säger är ju sånt som många tänker men inte vågar säga rakt ut.
Detta sista nummer är också utökad med ett par dikter av Wolfgang Carstens och Stewe Sundin.

Tack Janne Karlsson för rec.exet!

Frälsarens Predikobok finns att köpa hos

Svensk Apache







3 kommentarer:

  1. Stort tack för ditt stöd, Pirjo. Det uppskattas stort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet ju att jag älskar Frälsaren!

      Radera
  2. Mad respect and cheers! Keep working the marrow!

    SvaraRadera