söndag 4 maj 2014

En smakebit på søndag

Idag ska vi på loppis, men innan vi åker så tänkte jag delta i En smakebit på søndag som bloggen Flukten fra virkeligheten håller varje söndag. Det hela går ut på att man ska bjuda på en liten smakbit från boken man just då läser.

Min smakbit denna söndag kommer från sid 150 i Ett litet snedsprång av Denise Rudberg






"Paula greppade kanten om diskbänken så hårt att hon skadade en nagel. Jens snarkade till och hon stirrade på meddelandet. Utanför var trädgården svart och det rasslade i de torra löven i björken närmast altanen. Hon vågade inte fortsätta titta ut och tryckte istället bort sms:et. Fast hon egentligen borde visa Jens och faktiskt få honom att förstå att det på allvar var någon som bevakade henne så väckte hon honom inte. Trots att hon ju kunde visa honom bevis, svart på vitt. Men hon orkade inte försvara sin rädsla, hon ville prata med någon som lyssnade. Så istället smög hon in i badrummet och låste dörren noga om sig innan hon satte sig på badkarskanten. Med darrande fingrar tryckte hon sig fram till numret hon sparat tidigare på morgonen."

12 kommentarer:

  1. Denne boken har jeg lest, likte den godt. Vet at forfatteren har kommet ut med to bøker til i denne serien men de har jeg ikke fått lest ennå. Tusen takk for smakebiten:-) Ha en fin søndag:-)

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten. Den här boken har jag läst, gillar serien som lätt underhållning!

    SvaraRadera
  3. Denna har jag läst, men var väl inte riktigt frälst. Har dock Två gånger är en vana i hyllan och ska ge Rudberg en andra chans. :)

    SvaraRadera
  4. Loppemarked er en fin ting :-) Jeg klarte å få med meg hjem en haug bøker fra påskeferie på grunn av to slike boksalg. Supert :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt inte läst något alls av Rudberg. De envisas ju med att kalla genren elegant crime och det skrämmer bort mig lite.

    SvaraRadera
  6. Har inte läst några av Denise Rudbergs böcker men har hört mycket bra om de!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du gjorde många fynd på loppisen! :) Tack för smakbiten. Har tyvärr lite svårt för författaren så kommer inte läsa den här.

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon Rudberg, har fått för mig att jag inte skulle tycka om dem. Nu kommer jag inte ihåg hur jag tänkte när jag kom fram till det... :)

    SvaraRadera
  9. Denne har jeg sett omtalt en del.. Kos deg med boka.:)

    SvaraRadera
  10. Jag tyckte faktiskt att denna var bra, trots lite väl mycket namedropping. Rudbergs mer "rena" chicklit-böcker är ju så dåligt skrivna att man dånar, men denna tyckte jag var riktigt... okej, i alla fall! :)

    SvaraRadera
  11. Jag har inte läst något av denna författare, men hon verkar skriva rätt annorlunda deckare :)

    SvaraRadera