onsdag 21 maj 2014

Omslagsonsdag #45 - Hunden efter håren

Onsdag och dags för Bokpotatens Omslagsonsdag då man ska visa upp bilder på fina omslag efter ett givet tema. Den här veckan är temat "Hunden efter håren", vilket betyder att man ska visa upp snygga omslag helt fritt utan tema.
Så jag har valt ut några, även om det var svårt att sluta när man väl börjat plocka, det finns ju så många omslag man tycker är fina

 

 

 

 

 

 













Som sagt, det finns så många snygga omslag att det är svårt att gallra. Jag är och har hela tiden varit svag för omslagen till Mehmet Murat Somers böcker Gigolomordet, Lustmodet och Profetmorden och så blir det även denna gång, de är mina favoriter. Vilken/vilka gillar du bäst?


7 kommentarer:

  1. Fjäril i koppel har jag också med så det tycker ju jag är fint :)

    SvaraRadera
  2. Nattcirkus har jag med hos mig med, det är en riktigt fin bok. Men jag väljer nog här samma omslag som du valde själv, det var riktigt speciella och härliga färger.

    SvaraRadera
  3. "Nattens cirkus", den hade jag med i mitt inlägg också!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker mycket om det tredje omslaget! :)

    SvaraRadera
  5. Oh, så mycket fint. Men fastnar för omslagen till Mobergs böcker. Gillar verkligen dessa nyutgåvor.

    SvaraRadera
  6. Många fina så det är svårt att välja favorit. Men jag tror jag väljer Fjäril i koppel.

    SvaraRadera
  7. Fina allihop, men om jag ska rösta på en blir det Fatimas hand :-)

    SvaraRadera