måndag 19 maj 2014

Tematrio - Norge

Måndag och dags för Lyrans Tematrio. Temat för den här veckan är Norge och Lyrans uppmaning är

Berätta om tre norska/svenska favoriter. Välj om du vill berätta om en speciell bok eller en författare.


-----------------------------

Jag har inte läst speciellt många norska författare, men som tur är så har det ju blivit tillräckligt många för att få ihop tre stycken..






Dinas bok av Herbjørg Wassmo













Bokhandlaren i Kabul av Åsne Seierstad










Berlinerpopplarna av Anne B Ragde




























8 kommentarer:

  1. Nu är det min tur att inte komma ihåg, jag har läst en bok av Ann B Ragde men kommer inte ihåg vilken. Tror inte den var så bra heller.
    Mia

    SvaraRadera
  2. Åsne har jag glömt av. Har funderat många gånger på att läsa hennes böcker men av någon anledning har det inte blivit av än.

    SvaraRadera
  3. Berlinerpopplarna hade jag med i min trio också!

    SvaraRadera
  4. Anne B Ragde vill jag gärna läsa :)

    SvaraRadera
  5. Nu har jag sett Ragde nämnd på ett par ställen idag så blir lite sugen :) Ska hålla ögonen öppna!

    SvaraRadera
  6. Berlinerpopplarna fick vara med hos mig med, himla bra serie :)

    SvaraRadera
  7. Kul med tips, jag har inte läst någon av dem, fast jag läser gansa många norska författare!

    SvaraRadera