torsdag 3 november 2016

Hett i hyllan #64



Jag har kommit igång riktigt bra idag och hunnit med en del redan. Och för att dagen ska fortsätta likadant har jag bestämt mig för att ta en sak i taget och inte allt på en gång. Och nu har då turen kommit till Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------

Trots att jag redan har hyllorna fulla av olästa böcker så kan jag ändå inte låta bli att köpa fler på bokrea. Så den här boken har jag köpt på någon bokrea (kan inte komma ihåg vilket år det var) eftersom jag tyckte den verkade spännande (titeln är länkad till förlaget och där finns mer info om boken)





Till Jacobs försvar av William Landay









Jag tyckte alltså att den verkade spännande och det tycker jag fortfarande, ändå har jag inte läst den. Kanske det beror på att jag ofta läser spänning/thriller/deckare i sängen och då vill jag helst ha pocket, inbundet är för otympligt.


8 kommentarer:

  1. Hm, den lät faktiskt som en bok jag skulle vilja läsa. Den hade gått mig helt förbi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det var omslaget som jag först fastnade för.

      Radera
  2. Den här har jag sett någon annanstans. Verkar vara en bra bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag också och det är därför jag inte fattar att jag inte läst den ännu.

      Radera
  3. Har faktiskt aldrig hört talas om den, men den låter ju väldigt intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar inte vara många som känner till den.

      Radera
  4. Verkar bra. Kände inte alls till denna.

    SvaraRadera