måndag 14 november 2016

Tematrio - Titelkänslor

Jag har faktiskt fått lite gjort idag trots att jag egentligen inte hade lust med nånting i morse när jag steg upp. Jag känner mig faktiskt riktigt stolt över att jag orkade ta mig själv i kragen och bara sätta igång. Men så är ju inte morgnar den tiden på dygnet som jag känner mig som mest aktiv. Däremot på kvällen, t ex nu efter kvällsvilan är jag faktiskt betydligt piggare än i morse och skulle kunna tänka mig att sätta igång med både ett som annat. Så är det när man är en nattmänniska. Tyvärr fungerar det inte riktigt att hålla på med alltför mycket aktiviteter på kvällen/natten eftersom maken ändå måste upp på morgonen för att åka iväg till jobbet och han kan inte sova om jag väsnas alltför mycket. Men lite hinner jag med innan det är dags för mig att sitta i köket, dricka thé och läsa i lugn och ro.
Jag börjar med Lyrans Tematrio där hon blivit inspirerad av att hon just nu både läser om och träffar människor vars känslor är stegrade till max. Lyran uppmanar

Berätta om tre romaner som har ett känsloord med i titeln!

-----------------------

Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.





Vi som älskade och hatade så av Mari Åberg












Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon













100 lyckliga dagar av Fausto Brizzi













8 kommentarer:

  1. Dillons bok verkar trevlig. Undrar om inte hustrun har den.

    SvaraRadera
  2. Lucy Dillon verkar vara lite för mycket feelgod chicklit för min del

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon ur din trio, men Dillons bok står och väntar i min bokhylla.

    SvaraRadera
  4. 100 lyckliga dagar fick vara med i min trio också :)

    SvaraRadera
  5. Inte läst dessa. Dillons bok står i hyllan, men känner inte alls för att läsa feelgood längre, kanske ändrar sig så småningom. ;)

    SvaraRadera
  6. Har inte läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera