lördag 5 januari 2019

Månadssammanfattning December 2018


Månadssammanfattning - December 2018

Antal lästa böcker: 13
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4567
Inbundet: 11
Kartonnage: 1
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
Excess: 0
E-bok: 1
Lästa rec.ex: 13
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 1
Fått: 11
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2018: 0
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2018: 1
Kaosutmaningen 2018 (totalt antal avklarade punkter): 25
Månadens bästa bokDen som ser - Joe Heap

Böcker jag läst i december (titeln är länkad till recensionen men alla böckerna är inte recenserade än).
Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2018


Vaxade juveler och brända hjärtan - Ewa Klingberg 
En tid för gudar - Staffan Nordstrand
Vägen till London - Alix Rickloff
Vajlett och Rut - Karin Alfredsson
Kärlek, bakelser och en mops - Annie England Noblin
Rosa drömmar - Amanda Tartt
Verarnas drottning - Joseph A. Davis
Stigen tillbaka till livet - Long Litt Woon
Roselyn Road - Agneta Liljeqvist
Den moderna gentlemannen - Alexander Wiberg & Måns Zelmerlöw
Kärlekens dårar - Joanne Harris
En sekund är jag evig - Maria Gustavsdotter
Den rätta tiden för en kula i hjärtat - Un-Su Kim
Den som ser - Joe Heap




Läsningen i december gick inte alls så bra som jag hade tänkt mig. Vi hade planerat allt som hade med jul att göra så att vi inte skulle behöva stressa och det fungerade hur bra som helst vilket borde ha betytt att jag skulle haft rejält med lästid för att hinna med mycket läsning men av någon anledning blev det inte så. Nu hade jag visserligen lite svårt att koncentrera mig för jag hade tankarna på annat, t ex på år 2019 då det kommer  att bli mycket nytt i vår familj (mer om det kommer i andra inlägg) så jag antar att det var sånt som tog fokus från läsningen. Recensionsskrivandet däremot gick väldigt bra och jag tog mig ikapp igen efter att tidigare ha hamnat efter.
Den här månaden spräckte jag nollan men ändå köpte jag bara en bok åt mig själv, resten av bokinköpen var julklappar åt andra (och de räknas då inte som mina).
Nu är vi några dagar in i januari på det nya året och än så länge känns det som att både läsningen och bloggandet går rätt så bra och smidigt så det är bara att hålla tummarna att allt fortsätter att flyta på så här lätt och enkelt. Det vore bra om januari kunde bli en bra månad för i februari kommer jag inte ha lika mycket egentid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar