tisdag 25 december 2018

Recension: Rosa drömmar av Amanda Tartt

Titel: Rosa drömmar
Serie: Drömserien, del 2
Författare: Amanda Tartt
Format: E-novell
Antal sidor: 28
Förlag: Lusthuset förlag
Recensionsexemplar

"Förvecklingarna med porrbutiksägaren Stone fortsätter, även om Emma kommer på sig själv med att fantisera om honom. Samtidigt får hennes bröllopsbutik Vita drömmar ett stort uppdrag med att arrangera en bröllopsfest på ett slott, men är hon åker dit för att planera tillsammans med kunden möter hon istället en man som får det att bulta och hetta på alla möjliga ställen..."

---------------------
Jag läste första delen i den här serien för inte så länge sedan och tyckte väldigt mycket om den så jag blev glad när den här andra delen dök upp ganska så snart därefter.

Jag har ju bildat mig en uppfattning av Emma redan i första novellen och tyvärr, början av den här novellen krockade rejält med min uppfattning av henne. Hennes möte vid planeringen av bröllopsfesten däremot funkade för mig. När sen Stone kom in i bilden igen så återgick berättelsen till det som jag tyckte så mycket om i första novellen. För mig är det nämligen interaktionen med Stone som är det bästa i de här novellerna. Där finns humor, förväntan, stark attraktion och till och med lite romantik.

Trots att jag alltså blev lite besviken på början av novellen så bär den ändå de typiska tecknen för den här författaren, det vill säga heta sexscener som nog inte lämnar någon läsare oberörd. Jag ser fram emot nästa del i serien!

Tack Amanda Tartt för rec.exet!

Mer info om författaren och hennes noveller finns på Amanda Tartts websida

Min recension av första delen i Drömserien

Vita drömmar


Mina recensioner av novellerna i serien om Sanna

Choklad
Champagne DP
Chevalier
Chianti
Chancery Lane
Chevy
Chockrosa

Rosa drömmar finns att köpa hos t ex

Adlibris E-novell
Bokus E-novell



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar