måndag 1 juni 2020

Tänk snabbt vecka 23


Måndag, och då är det dags för Tänk snabbt, som anordnas av Enligt O

Dagens fem snabba är

hemma eller borta?
hägg eller syrén?
läsa direkt eller vänta tills hypen är över?
direkt avslut eller epilog?
Svärmodern av Moa Herngren eller Sally Hepworth?
----------------

Hemma eller borta? Förr i världen när vi bodde i lägenhet så åkte vi alltid till våra föräldrars sommarstugor på semestern men nu när vi bor i villa så stannar vi helst hemma. Vi trivs väldigt bra med det och det enda vi åker hemifrån är då små dagsutflykter i närområdet (det finns ju så mycket roligt att se och uppleva i närheten)

Hägg eller syrén? Har alltid älskat syrener 

Läsa direkt eller vänta tills hypen är över? Både och, beror på boken. Jag väntar gärna om jag inte läst något av författaren tidigare, men är det nästa del som jag väntat på i en serie så läser jag direkt. Sen så finns ju de där böckerna där baksidestexten är så lockande att man helt enkelt måste läsa boken så snart som möjligt.

Direkt avslut eller epilog? Beror helt på boken och berättelsen - ofta vill jag ha direkt avslut men ibland funkar epilog också

Svärmodern av Moa Herngren eller Sally Hepworth? Var tvungen att googla på båda och tror att Hepworth skulle passa mig bäst.

4 kommentarer:

  1. valde också Hepworth eftersom jag gillar andra miljöer. dagsutflykter är väldigt trevligt på sommaren. syréner är en favorit

    SvaraRadera
  2. Syrener är fina, doftar dock lite för starkt för mig, men väljer dem ändå.

    SvaraRadera
  3. Vi är också mer hemma nu när vi bor på landet och. sommar är det inte mycket att välja på.

    SvaraRadera
  4. Härligt med villa! Vi verkar vara många som väntar ut hypen om vi inte redan fastnat 🙂

    SvaraRadera