tisdag 20 februari 2018

Recension: Grannen from hell av Carina Aynsley

Titel: Grannen from hell och andra små berättelser
Författare: Carina Aynsley
Format: Kartonnage
Antal sidor: 95 sid
Förlag: Whip Media
Recensionsexemplar
Nr 16 Kaosutmaningen

"Lisa från Gävle reser till Koskenjärvi i norra Finland för att söka sina rötter. Det visar sig vara en inte helt enkel uppgift och de två semesterveckorna blir mer händelserika oc livsavgörande än hon kunnat ana.
Förutom den romantiska och försiktiga Lisa träffar vi Maria - Lisas ständigt svärande och champagnesörplande barndomsväninna , Ilmari - den sirlige änkemannen, drömprinsen Hannes - Marias sambo, Vanja - en mycket olycklig, men färgstark kvinna, snygg-Martin - grannens son.
Sist, men inte minst, huka dig för Jari-Pekka, Grannen from hell, vars självpåtagna livsuppgift är att jävlas med allt och alla."

--------------------

Jag fick en förfrågan från författaren om jag ville läsa hennes bok och det ville jag såklart, den titeln går ju inte att motstå.

Jag har nämligen också haft en granne from hell och i jämförelse måste jag nog säga att Jari-Pekka än så länge är nybörjare, han har ännu inte riktigt lärt sig hur man driver grannarna till vansinne på riktigt. Men för en nybörjare är det där ändå ganska bra gjort.

Efter en relativt lugn början tar berättelsen fart och fortsätter i rasande tempo med oväntade vändningar och hisnande förvecklingar som får mig emellanåt att skratta högt.

När man läst titelberättelsen bjuds man på några kortare berättelser till och även om många av dem också är lite småkluriga (min favorit är Samtal över en köksbänk) så är det Grannen from hell som verkligen är stjärnan.

Grannen from hell är en lättläst och enormt underhållande berättelse som fick mig att skratta högt ett antal gånger. Det här är min typ av humor! Jag vill definitivt läsa mer av den här författaren!

Tack Carina Aynsley för rec.exet!


Mer info om författaren och hennes böcker finns på Carina Aynsleys websida

Grannen from hell finns att köpa från t ex

Adlibris Kartonnage
Bokus Kartonnage
CDON Kartonnage


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar