söndag 18 april 2021

En smakebit på søndag - Ghettokungen

 Det har än så länge varit en väldigt lugn helg igen. På lördagen gjorde maken storstädning ho illrarna - de börjar bli så pass gamla att de inte alltid hinner till toalådan. Utöver det blev det en massa tv-tittande och läsning, På söndagen har vi tänkt fröså lite växter och så är det ju också dags att planera för kommande vecka. Men söndagen börjar  med En smakebit på søndag som den här gången anordnas av Flukten fra virkeligheten.


Min smakbit kommer från boken jag ska börja läsa, från sidan7 i Ghettokungen av Sammy Jeridi (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken.

"Leonard Jaziri tvingades ned på knä med bakbundna händer, naken sånär som på kalsonger och strumpor. Pulsen slog i hundraåttio och livet trillade snabbt av honom som höstlöv i en storm.

De hade lurat honom och han hade gått på det. Någon hade ringt Ghettosäljarna och velat ha femtio av den senaste Samsungmodellen. Lovat mer business om Leon levererade själv.De tog honm bakom ICA Maxi på Svetsarvägen. Nästan för lätt. Sista gången Leon skulle leverera något själv. Han hade blivit för girig. Aldrig mer

Det var sällan Leon var rädd men nu höll han på att skita p sig. Det här var allvar. Han höll andan och tänkte att han borde satt på sig sina Calvin Klein imorse - så han åtminstone kunde dö med lite stil. Och inte med rosa H&M-kalsonger, men de var trots allt hans turkallingar.

Så mycket för den turen."








11 kommentarer:

  1. trädgården börjar vakna till liv, några fina dagar har väckt lusten... tack för en tuff smakbit.

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten. Det var en okänd bok för mig, verkar ju spännande

    SvaraRadera
  3. Turkallingar ja... jag tror faktiskt att jag aldrig någonsin har haft "turunderkläder" 😁

    SvaraRadera
  4. Låter som en hårdkokt historia. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakebiten, den serien har jag inte läst än.

    SvaraRadera
  6. Sett boken någonstans, turkallingar lät lite...roligt.;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Låter som en deckare med humor! Dessvärre blir det just inte några deckare lästa hos mig. Tack för smakbit, rosa kalsipper!

    SvaraRadera
  8. helt okänd bok för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Den där boken är jag sugen på att läsa. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten! Har sett boken lite överallt den senaste tiden.

    SvaraRadera
  11. Den boken kände jag inte till. Tack för smakbit!!

    SvaraRadera