tisdag 27 april 2021

Top Ten Tuesday vecka 17: Djur i böcker

 

Det är ju tisdag och  då är det också dags för Top Ten Tuesday. Temat den här veckan är "Animals from Books (these could be mythical, real, main characters, sidekicks, companions/pets, shifters, etc.)", dvs 

DJUR I BÖCKER

-------------
Djur i böcker är något jag definitivt inte kan motstå så det här var faktiskt väldigt enkelt. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen förutom nr 10 som är länkad till Adlibris för den boken läste jag innan jag började blogga så den har jag inte recenserat.

1. Arktis: liv i en värld av snö och is av Felix Heinzenberg & Ole Jørgen Liodden

2. Arthur: Gatuhunden som lämnade djungeln och hittade hem av Mikael Lindnord

3. Blodmåne av Markus Lutteman

4. Fladdermöss: i en värld av ekon av Johan Eklöf

5. Gatukatten Bob av James Bowen

6.  Gobi: den sanna historien om en liten hunds långa resa av Dion Leonard

7. H som i hök av Helen MacDonald

8. Kanske jag kissar en skvätt av  Francesco Marciuliano

9. Penguin Bloom av Cameron Bloom & Bradley Trevor Greive

10. Berättelsen om Pi av Yann Martel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar